In:
Post Tags

SEO: 10 съвета за 2019 година [инфографика]

Infograpic SEO 2019

Скорост на зареждане на уеб сайта

Скоростта, с която се зарежда уеб сайта е особено важен фактор. Това е и един от основните сигнали, които Гугъл официално призна, че използва в техния алгоритъм за класиране на резултатите от търсене. Google PageSpeed Insights и GtMetrix са инструменти, с които може да тествате скоростта на зареждане на вашия сайт и да получите предложения как да я подобрите.

Степен на отпадане

Степен на отпадане или bounce rate е процентът от посетителите в сайта, които веднага излизат, без да се задържат в сайта и без да отворят друга страница. Тази метрика е една от най-подценяваните в SEO-то. Алгоритъмът на Гугъл за подреждане на резултатите при търсене отчита, че посетителите на вашия сайт не се задържат в него и това е предпоставка за класирането му на по-задна позиция. За да редуцирате баунс рейта, може да добавите линкове в статиите или страниците.

Дължина на съдържанието

Скорошни проучвания сочат, че дългите статии се класират по-добре от късите. Уверете се, че съдържанието на сайта ви е логически подредено и свързано, а големината му е около 1500 думи.

Социални Сигнали

Уверете се, че имате бутони за споделяне в социланите мрежи на вашия сайт. Те трябва да бъдат разположени на видно място в станиците със статии или продукти. Колкото повече улеснявате посетителите на сайта да споделят вашето съдържание, толкова по-вероятно е те да го правят.

Структуриране на заглавията

Добавете най-важните ключови думи във вашия H1 таг. Обикновено, повечето платформи и CMS-и поставят заглавието на вашата страница в H1. Можете също да добавите вашите ключови думи към H2 и H3 таговете, въпреки че те са по-маловажни.

Видимост на ключовата думa

Видимост на ключовата дума или Keyword prominence означава, че Гугъл следи внимателно не само колко често ключовата дума е използвана в страницата/ статията, но и къде се намира в нея. Колкото по-рано в статията се появява думата, толкова по-важна е тя. Включете таргетираната ключова дума в първия абзац на статията/страницата.

Вътрешни Линкове

Вътрешните линкове са съществен елемент на SEO-то. Като ги добавяте към вашите страници и статии, вие си гарантирате, че Гугъл разбира уместността и връзката между различните страници на вашия уеб сайт. И отново, както при баунс рейта, за който говорихме по-горе, добавете вътрешни линкове към статиите.

Изходящи Линкове

Изходящите линкове или Outbound Links са често неглижиран елемент на SEO. Бъдете активен член на уеб пространството, като се свържете с други сайтове, които са полезни и интересни за вашите посетители. Включете поне 2-3 изходящи линка към авторитетни сайтове във вашата ниша.

Заглавен Таг ( Title Tag )

Таговете на заглавията се смятат за един от най-важните аспекти на вашата SEO стратегия. Въпреки това тука няма да ви кажем, че се нуждаете от оптимизирано спрямо ключовите думи заглавие. Казваме ви, че е важно да включите вашата най-важна ключова дума в самото начало на заглавието на страницата.

URL структура

Ако вашият сайт има SEO-friendly URL структура, това ще спомогне и вашите посетители и Гугъл да разберат темата на страницата. Уверете се, че имате къси и изчистени URL-ли, които включват таргетираната ключова дума. Целта е посетителите на сайта да разберат какво има на страницата като просто видят URL- адреса.

Кажи Здравей!