Successful online store
In:
Post Tags

Как функционира успешният B2B онлайн магазин?

Когато става въпрос за стартиране на B2B ( business-to-business ) онлайн магазин, едно от първите неща, които трябва да разберете е как функционира и какво отличава най-добрите и успешни магазини от останалите.

От отлично клиентско обслужване до постоянно подобряване и развитие – в следващите редове ще разберете как работят най-сполучливите B2B магазини и какво трябва да направите, за да бъде вашият проект на тяхното ниво.

Как функционира B2B онлайн магазинът?

В сферата на онлайн търговията B2B сегментът се развива експоненциално. Знаем, че B2C отдавна се премести от центровете на градовете и главните улици, в онлайн пространството. Но през последните няколко години, B2B се доказва като извънредно печеливша ниша в електронната търговия.

Съществуват много разлики между маркетинга насочен към клиента и маркетинга насочен към бизнеса. Особености като например по-високите транзакционни разходи или транзакции, които отнемат седмици или месеци, показват че B2B магазините трябва да приемат различни подходи за продажба на индивидуалните клиенти.

B2B и B2C в едно

Това, че даден бизнес е B2B или B2C, не означава че трябва да бъде ограничен. Може да бъде по-лесно да се създаде бизнес, който да обслужва едновременно и индивидуалните клиенти, и бизнес клиентите. Това просто изисква да се използва подход, който да работи и за двете опции. Чудесен пример е китайският сайт Ali Express. Чрез използване на подхода на eBay, съчетан с производствения капацитет на китайските фабрики, те имат възможността да продават едновременно на едро на бизнеса и на индивидуалните клиенти.

Това означава, че като B2B онлайн магазин не е задължително да пренебрегвате възможността да продавате и на дребно.

Какво отличава успешните B2B магазини от другите?

Що се отнася до наистина успешните примери за B2B магазини, има редица фактори, които ги отличават от посредствените такива. При толкова много нови бизнеси стартиращи онлайн всеки ден е важно да правите всичко възможно за да изпъквате сред тълпата и за да бъдете забелязани в пренаселения пазар.

Клиентско обслужване – Няма по-голям тест за компетентостта на компанията в очите на клиента от Клиентското обслужване, което тя предлага. Не е вярно, че Клиентското обслужване има значение само в ситуации лице-в-лице; то винаги е важен фактор в бизнеса.

Клиентско обслужване трябва да отразява цялостно вашия бизнес, да осведомява и винаги да бъде в услуга на клиента. Това е, което ще ви отличи от другите магазини.

Честност за Услугите и Продуктите – когато говорим за покупки онлайн, един от най-важните фактори е честността за изложените на сайта продукти. Някои eCommerce магазини може да не излагат смесени ревюта за техните продукти, но разнообразието от ревюта позволява на купувача да се довери на честността на продуктовото представяне.

Същото важи и за услугите, които предлагате. Целта е винаги да обещавате по-малко, а да правите повече. Това е единственият начин да изградите солидна база от лоялни клиенти, които се връщат при вас. А това са най-добрите клиенти, особено при B2B.

Трябва да приемете честността и отворената комуникация с вашите клиенти, дори когато това вклюва споделянето на лоши новини с тях. Това може да бъде нещо, което искате да прикриете, но тази откритост всъщност ще бъде притегателна сила за вашите клиенти.

Постоянен напредък – Друга черта на почти всеки бизнес и особено на B2B онлайн магазините е непрестанният, адаптиращ се напредък. Това означава да напипвате пулса и да бъдете осведомени за всяка промяна в индустрията, в която работите.

Трябва да знаете и дали има начин да бъдете по-добри в посрещането на нуждите на вашите клиенти. Ако има причина, поради която ги разочаровате, трябва по възможно най-бързия начин да я откриете и коригирате, преди да ви излезе негативна репутация.

Най-ефективните B2B онлайн магазини осигуряват лесен и опростен процес за пазаруване. Това е възможно, чрез постоянно подобряване и внимателно наблюдение на начинът, по който вашите клиенти взаимодействат с бизнесът ви.

Брандинг и Индивидуалност – Може и да не мислите, че брандингът е решаващ за B2B магазините, но е факт, че бизнес клиентите ( компаниите) са все пак хора и всички харесват бизнеси и магазини, които демонстрират социална отговорност, индивидуалност и осъзнатост.

Неща като това да бъдете запознати със социалните проблеми и как те се отнасят към вашия бизнес и продукти; използването на социалните мрежи и други брандинг методи – трябва да бъдат насочени към създаване на харесван, ангажиращ бранд, който не е повърхностен.

Много брандове направиха тези елементи техни уникални черти. Например Lush. Те имат B2C, B2B и физически магазини, които изградиха на базата на мощна брандинг стратегия, социална отговорност и осъзнатост.

Преоткрийте се и се адаптирайте – Нещата непрекъснато се променят в почти всички индустрии. Без значение дали става въпрос за социални тенденции, технологии или някакъв друг фактор, отново и отново се доказва, че повечето успешни бизнеси са тези, които са в крак с времето и това е особено вярно, когато става въпрос за B2B онлайн магазините.

Важно е винаги да се адаптирате и променяте спрямо новостите. Без тази приспособимост, бързо ще останете назад в надпреварата в сравнение с по-големите и адаптиращи се бизнеси във вашата индустрия.

Сайтът ви трябва да бъде създаден с поглед към бъдещето, с елементи като адаптивен дизайн, а защо не и добавена реалност.

Добър пример са онлайн оптици, които използват добавена реалност за да демострират как очилата, които предлагат, ще стоят на клиентите им. Това може да има големи последствия за някои B2B онлайн магазини, затова винаги бъдете готови да интегрирате нови технологии и новости.

Гаранциите вдъхват доверие – Гарантиране на доставка на следващия работен ден, или връщане на парите – това многократно е показвало повишаване на доверието и лоялността на клиентите.

Този тип гаранции показват вашата вяра и доверие в продуктите ви. Това ще вдъхнови и подтикне и вашите клиенти към същото.

Дигиталният Маркетинг винаги е в основата

Когато говорим за това как вашия бранд да стане широко разпространен, един от най-важните елементи на развиването и растежа на B2B онлайн магазина е маркетингът в социалните мрежи, както и балансиран подход в маркетинга като цяло.

Това означава изграждане на силен бранд и онлайн присъствие със съществена връзка с вашите клиенти. Бизнесът ви не трябва да бъде отдалечен от тях. Трябва да познавате и комуникирате с вашите клиенти, колкото е възможно повече и най-добрият начин за това е чрез маркетинг в социалните мрежи.

Многоканалният маркетинг изисква използването на подходи, които покриват максимален брой възможности – SEO, PPC, социални мрежи. Балансирайки вашия маркетингов бюджет между доказано работещите и полезни методи, можете бързо да разширите вашата клиентска база и популярността на марката.

Кажи Здравей!